Rada pre mediálne služby zmonitorovala funkcionality digitálnych platforiem Facebook, Instagram, TikTok a YouTube počas predvolebnej kampane pred voľbami prezidenta Slovenskej republiky v roku 2024. Podrobne vypracovaná správa mapuje činnosti z prípravnej fázy, samotného monitorovania a zberu dát, z vyhodnotenia zistení a identifikácie prípadných nedostatkov. Zároveň obsahuje aj porovnanie výsledkov so zisteniami, ktoré vyplynuli z podobnej monitorovacej aktivity, ktorú Rada pre mediálne služby vykonala počas volieb do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2023.
Obsahom štúdie je:
komparatívne hodnotenie funkcionalít vybraných platforiem na zdieľanie obsahu (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) v súvislosti s publikovanými sponzorovanými politickými reklamami v období volieb a volebnej kampane počas volieb prezidenta SR,
popis a hodnotenie aktivít týchto platforiem súvisiacich s mediálnou gramotnosťou v kontexte volieb a volebnej kampane počas volieb prezidenta SR 2024,
špecifické prípady zaznamenaných dezinformačných naratívov, ktoré boli publikované na daných službách v súvislosti s voľbami a s volebnou kampaňou počas volieb prezidenta SR 2024.
Výsledky monitorovania funkcionalít platforiem v súvislosti s voľbami prezidenta SR 2024