Svetová zdravotnícka organizácia (WHO)

Akú úlohu zohráva WHO v oblasti médií?

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO), ako agentúra OSN pre verejné zdravie, sa v oblasti audiovizuálnych médií zameriava najmä na ochranu zdravia detí pred škodlivým vplyvom reklamy. Dlhodobo upozorňuje na negatívne účinky marketingu zameraného na deti a mladistvých, predovšetkým pokiaľ ide o potraviny a nápoje s vysokým obsahom tukov, cukrov a soli (tzv. HFSS).

WHO odporúča zavádzanie regulačných opatrení v audiovizuálnych mediálnych službách, ktoré by obmedzili dosah reklamy na nezdravé produkty na maloletých.

Účasť Rady pre mediálne služby

V roku 2019 Rada organizovala workshop v rámci vtedy existujúcej Európskej skupiny regulátorov pre audiovizuálne mediálne služby - ERGA (dnešná Európska rada pre mediálne služby - EBMS)  na tému „Ako môže AVMS pomôcť vyrovnať sa s reklamou na nezdravé potraviny a nápoje zameranou na maloletých“.

V súčasnosti Rada pre mediálne služby nevykonáva žiadne aktivity v spolupráci s WHO, tému reklamy zameranej na maloletých však naďalej sleduje v rámci širšieho regulačného rámca Smernice o audiovizuálnych mediálnych službách (AVMSD).

Kalendár podujatí

pondelok utorok streda štvrtok piatok sobota nedeľa
1
 
2
 
3
 
4
 
5
 
6
 
7
 
8
 
9
 
10
 
11
 
12
 
13
 
14
 
15
 
16
 
17
 
18
 
19
 
20
 
21
 
22
 
23
 
24
 
25
 
26
 
27
 
28
 
29
 
30
 
31
 
1
 
2
 
3
 
4