Podnet na preverenie týkajúci sa sprostredkovateľskej služby sa podáva v prípade, ak malo k porušeniu zákona o mediálnych službách alebo Aktu o digitálnych službách (ďalej len DSA).
Podnet na preverenie musí byť podaný písomne alebo elektronickou formou a musí z neho byť zrejmé, čím mal byť porušený zákon o mediálnych službách alebo DSA.
Podnety na preverenie Rada zaeviduje do piatich pracovných dní od doručenia, o čom upovedomí podávateľa spravidla rovnakou formou, akou bol podnet doručený.
Anonymný podnet (teda podnet, ktorý neobsahuje meno, priezvisko a adresu podávateľa, ak ide o fyzickú osobu, alebo názov a sídlo podávateľa, ak ide o právnickú osobu) Rada nie je povinná vybavovať. Totožnosť podávateľa podnetu na preverenie sa nezverejňuje.
Senát Rady sa s obsahom podnetu oboznamuje a na svojom zasadnutí ho prerokúva najneskôr do 90 dní od dátumu jeho zaevidovania. O výsledku preverenia podávateľa upovedomí.
Podrobnosti podávania podnetov na preverenie upravuje zákon o mediálnych službách v § 150.
Na podanie podnetu týkajúceho sa sprostredkovateľskej služby použite PDF formulár nižšie a vyplnený formulár zašlite na office@rpms.sk.
Podanie podnetu na preverenie týkajúceho sa sprostredkovateľskej služby