Analytický odbor Rady pre mediálne služby zmonitoroval funkcionality digitálnych platforiem Facebook, Instagram, TikTok a YouTube počas predvolebnej kampane pred predčasnými voľbami do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2023. Podrobne vypracovaná správa mapuje činnosti z prípravnej fázy, samotného monitorovania a zberu dát, z vyhodnotenia zistení a identifikácie prípadných nedostatkov.
Obsahom štúdie je:
- komparatívne hodnotenie funkcionalít vybraných platforiem na zdieľanie obsahu (Facebook, Instagram, TikTok, YouTube) v súvislosti s publikovanými sponzorovanými politickými reklamami v období volieb a volebnej kampane počas volieb do NR SR 2023, vrátane identifikácie a popisu eventuálnych zistených nedostatkov v zmysle DSA,
- popis a hodnotenie aktivít týchto platforiem súvisiacich s mediálnou gramotnosťou v kontexte volieb a volebnej kampane počas volieb do NR SR 2023,
- špecifické prípady zaznamenaných deepfake videí v súvislosti s voľbami a s volebnou kampaňou počas volieb do NR SR 2023.
Abstrakt (stručný abstrakt k štúdii na stiahnutie, English language)
Monitorovanie funkcionalít platforiem v súvislosti s voľbami do Národnej rady Slovenskej republiky 2023 (štúdia na stiahnutie, English language)