Akú úlohu zohráva WHO v oblasti médií?
Svetová zdravotnícka organizácia (WHO), ako agentúra OSN pre verejné zdravie, sa v oblasti audiovizuálnych médií zameriava najmä na ochranu zdravia detí pred škodlivým vplyvom reklamy. Dlhodobo upozorňuje na negatívne účinky marketingu zameraného na deti a mladistvých, predovšetkým pokiaľ ide o potraviny a nápoje s vysokým obsahom tukov, cukrov a soli (tzv. HFSS).
WHO odporúča zavádzanie regulačných opatrení v audiovizuálnych mediálnych službách, ktoré by obmedzili dosah reklamy na nezdravé produkty na maloletých.
Účasť Rady pre mediálne služby
V roku 2019 Rada organizovala workshop v rámci vtedy existujúcej Európskej skupiny regulátorov pre audiovizuálne mediálne služby - ERGA (dnešná Európska rada pre mediálne služby - EBMS) na tému „Ako môže AVMS pomôcť vyrovnať sa s reklamou na nezdravé potraviny a nápoje zameranou na maloletých“.
V súčasnosti Rada pre mediálne služby nevykonáva žiadne aktivity v spolupráci s WHO, tému reklamy zameranej na maloletých však naďalej sleduje v rámci širšieho regulačného rámca Smernice o audiovizuálnych mediálnych službách (AVMSD).