ERGA predstavuje najdôležitejšie medzinárodné fórum pre regulátorov audiovizuálnych médií v kontexte EÚ. Ako poradný orgán Európskej komisie predstavuje ERGA pre regulátorazároveň platformu na ovplyvňovanie tvorby novej legislatívy či jej úpravy a rovnako tak na implementáciu existujúcich legislatívnych aktov EÚ. ERGA sa skladá z predstaviteľov regulačných orgánov členských štátov EÚ a poskytuje platformu pre spoluprácu a koordináciu medzi národnými regulátormi v oblasti audiovizuálnych mediálnych služieb.
Dňa 3. februára 2014 Európska komisia prijala rozhodnutie o zriadení ERGA a stanovení cieľov skupiny:
- radiť a pomáhať Komisii v jej práci, zabezpečiť konzistentné vykonávanie smernice o AVMS, ako aj vo všetkých ostatných záležitostiach súvisiacich s audiovizuálnymi mediálnymi službami v rámci kompetencie Komisie,
- uľahčiť spoluprácu medzi regulačnými orgánmi v EÚ, ako je stanovené v smernici upravujúcej audiovizuálne mediálne služby,
- umožniť výmenu skúseností a osvedčených postupov.
V roku 2023 patria medzi hlavné priority ERGA tri tematické oblasti:
- implementácia a vynucovanie právneho rámca Smernice o AVMS,
- regulačný rámec EÚ, s dôrazom na Európsky akt o slobode médií (EMFA) a implementácia Aktu o digitálnych službách (DSA),
- dezinformácie.
Pracovnú skupinu ERGA zameranú na problematiku online dezinformácií vedie Rada pre mediálne služby, a to v zastúpení vedúceho Analytického odboru S. Matějku. Skupina vypracovala viaceré výskumné správy, usmernenia a odporúčania súvisiace s prípravou posilneného európskeho Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií. ERGA vo svojej správe Definícia dezinformácií a súvisiace pojmy, zverejnenej v marci 2021, predstavila návod, ako nájsť spoločné definície pre pojmy dezinformácia, misinformácia či politická reklama. Cieľom dokumentu Odporúčania Európskej komisii a členským štátom bolo prispieť do diskusie o posilnení Kódexu postupov proti šíreniu dezinformácií ako aj o novej legislatíve v oblasti zvyšovania transparentnosti politickej reklamy online. Pracovná skupina vedená Radou pre mediálne služby vypracovala pripomienky k pripravovanej legislatíve EÚ o regulácii online politickej reklamy.