Podnet týkajúci sa multimodálneho prístupu sa podáva v prípade, ak malo prísť k porušeniu zákona o mediálnych službách v súvislosti s poskytovaním
titulkovania pre osoby so sluchovým postihnutím,
tlmočenia do slovenského posunkového jazyka alebo vysielania v slovenskom posunkovom jazyku,
hlasového komentovania pre nevidiacich.
Podnet týkajúci sa multimodálneho prístupu musí byť podaný písomne alebo elektronickou formou a musí z neho byť zrejmé, čím mal byť porušený zákon o mediálnych službách, preto je nutné uviesť aj dátum a približný čas vysielania alebo poskytnutia predmetného programu, inej zložky programovej služby alebo AVMS a názov programovej služby alebo AVMS, v rámci ktorých malo prísť k nedodržaniu povinností týkajúcich sa multimodálneho prístupu.
Podnety na preverenie Rada zaeviduje do piatich pracovných dní od doručenia, o čom upovedomí podávateľa spravidla rovnakou formou, akou bol podnet doručený.
Anonymný podnet (teda podnet, ktorý neobsahuje meno, priezvisko a adresu podávateľa, ak ide o fyzickú osobu, alebo názov a sídlo podávateľa, ak ide o právnickú osobu) Rada nie je povinná vybavovať. Totožnosť podávateľa podnetu na preverenie sa nezverejňuje.
Senát Rady sa s obsahom podnetu oboznamuje a na svojom zasadnutí ho prerokúva najneskôr do 90 dní od dátumu jeho zaevidovania. O výsledku preverenia podávateľa upovedomí.
Podrobnosti podávania podnetov upravuje zákon o mediálnych službách v § 150.